Hi ha una certa tendència a pensar que l'OCDE només es preocupa per l'educació des del punt de vista dels resultats de les enquestes (són els autors de l'informe PISA). Però no és així. El 1968 van crear el CERI. Calia analitzar l'educació en profunditat i pensar en el seu futur a llarg termini. Comença una línea de recerca basada en l'anàlisi de casos internacionals per encoratjar a anar envers la innovació.
Per què cal innovar? Els resultats de PISA ens diuen que hi ha un alt volum de joves que no assoleixen les competències bàsiques. Per exemple, el 20% no assoleix el nivell mínim de comprensió lectora. Cal un canvi. L'aprenentatge s'ha de basar en la innovació. Però hem d'estar disposats a innovar.
Ens trobem en un moment en què l'aprenentatge té un lloc central. Vivim a la societat del coneixement. La societat del segle XXI és complexa i l'educació ha de ser més exigent per a adaptar-se a les necessitats socials. L'educació ha d'anar més enllà de l'aprenentatge de continguts. Cal formar en competències com la resolució de problemes, la creativitat, la capacitat de treballar en equip, la curiositat, la innovació o la formació contínua.